1000 sätt att driva en matte till vansinne

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Metod 1: Skäll tills problemet är löst (helst av matte)!

Av Yezz - 30 december 2010 17:44

 

Detta gäller alla problem som kan tänkas dyka upp i hundvärlden, såsom en katt man inte når fram till, om löplinan på något mysteriskt sätt lindat sig flera varv runt en buske eller om en av dom andra hundarna har ett märgben som ser godare ut än det man fick själv.

 

Skäll tills matte får hjärnsläpp och ger en ett ben till......

 

Denna metod ägnar sig främst Trollungen åt, gjorde misstaget idag att faktiskt vara snäll när jag handlade, så några märgben slank ner i korgen.

NÄR lär jag mig?

 

  

 

Man känner sig dessutom så där lagom road att pulsa ut i meterhög snö, iförd pyjamas för att hjälpa en något så när efterbliven hund som varvat busken för femtioelfte gången den veckan. Hur många gånger krävs det för att han ska fatta att busken står där den står?

Den har ju inte direkt rest sig upp och vandrat iväg till någon annan del på tomten under natten.

Man känner sig också så där lagom stressad klockan 6 på morgonen när grannen ligger och sover, för Trollungen skäller konstant och högt tills dess att han är lös igen....

 

Undrar varför sommarstugeägaren på andra sidan vägen har lagt ut sin stuga till salu?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yezz - 13 mars 2011 02:49

   Trollungen trodde hundcafé innebar att det var hundarna som skulle beställa fika, här försöker han nog beställa en leverpastejsmörgås. Hallå, var är min leverpastejsmörgås? Servicen var inte på topp, då ingen på caféet talade span...

Av Yezz - 10 februari 2011 13:40


Åkte till Sthlm i fredags för att göra några ärenden under helgen och hade då med mig Långben som sällskap. Vaknar på lördagen med 40 graders feber, nästan döv och en rinnande kran där näsan satt kvällen innan. Fick släpa mig ut för att rasta jycken ...

Av Yezz - 8 januari 2011 20:18


Sverige har ju begåvats med ofantliga mängder snö denna vinter vilket medför för Pussmördarhunden att hon har grava svårigheter att kissa.   Promenaden börjar med att jag får släpa ner hunden från altanen med tak. Faller det då minsta snöfling...

Av Yezz - 3 januari 2011 15:07

  Det nya året hann knappt börja innan monstren bestämde sig för att testa mattes tålamod igen. De fick vinterkräksjukan! Nu är jag inte dummare än att jag inser att det är en smitta som dom inte rår för, utan det som fick mig att himla med ögone...

Av Yezz - 1 januari 2011 20:11


  Vad jag tycker om smällare? De orden vore olagliga att ens yppa......   Jag har tack och lov skottfasta hundar, men lider med alla de hundar och djur som inte är det runt om i vårt avlånga land (eller egentligen större delen av världen) under...

Presentation


- en blogg om att (över)leva med en flock hundar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards