1000 sätt att driva en matte till vansinne

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Rapport från nyårsafton!

Av Yezz - 1 januari 2011 20:11

 

Vad jag tycker om smällare? De orden vore olagliga att ens yppa......

 

Jag har tack och lov skottfasta hundar, men lider med alla de hundar och djur som inte är det runt om i vårt avlånga land (eller egentligen större delen av världen) under nyårsafton, mina katter reagerar, blir inte hysteriska dock, men reagerar som sagt.

Önskar att detta otyg skulle bli förbjudet, hade jag inte en kamphund skulle jag flytta till Norge i ren protest.

 

  

 

Men åter till nyårsafton, som jag valde att fira i lugn och ro med min mamma.

 

Jag har "stundtals" olydiga hundar som gärna låter, men ibland blir jag riktigt stolt över dom. Under sommarstugegästernas fyverkeriorgie stack trollungen ut sitt huvud genom kattluckan och skällde på smällare och fullt folk. Hoppas dom blev jävligt (ursäkta svordomen) irriterade på honom, själv satt jag och gnuggade mina händer av ren skadeglädje.

 

Oroa er inte, Trollungen var inte rädd, han råkar bara gilla att skälla......

 

Ett smällarfritt alternativ för er som bara måste skicka upp något mot skyn när ni skålat för mycket.

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=660558

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yezz - 13 mars 2011 02:49

   Trollungen trodde hundcafé innebar att det var hundarna som skulle beställa fika, här försöker han nog beställa en leverpastejsmörgås. Hallå, var är min leverpastejsmörgås? Servicen var inte på topp, då ingen på caféet talade span...

Av Yezz - 10 februari 2011 13:40


Åkte till Sthlm i fredags för att göra några ärenden under helgen och hade då med mig Långben som sällskap. Vaknar på lördagen med 40 graders feber, nästan döv och en rinnande kran där näsan satt kvällen innan. Fick släpa mig ut för att rasta jycken ...

Av Yezz - 8 januari 2011 20:18


Sverige har ju begåvats med ofantliga mängder snö denna vinter vilket medför för Pussmördarhunden att hon har grava svårigheter att kissa.   Promenaden börjar med att jag får släpa ner hunden från altanen med tak. Faller det då minsta snöfling...

Av Yezz - 3 januari 2011 15:07

  Det nya året hann knappt börja innan monstren bestämde sig för att testa mattes tålamod igen. De fick vinterkräksjukan! Nu är jag inte dummare än att jag inser att det är en smitta som dom inte rår för, utan det som fick mig att himla med ögone...

Av Yezz - 30 december 2010 17:44


  Detta gäller alla problem som kan tänkas dyka upp i hundvärlden, såsom en katt man inte når fram till, om löplinan på något mysteriskt sätt lindat sig flera varv runt en buske eller om en av dom andra hundarna har ett märgben som ser godare ut än...

Presentation


- en blogg om att (över)leva med en flock hundar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards